Nissan - Auto IN
AUTO IN - autorizovaný prodejce vozů NISSAN
Nový NISSAN LEAF
Rezervovat testovací jízdu

Praktické rady

Přečtěte si rady majitelů elektromobilů Nissan LEAF. Zjistěte, jak se nejlépe chovat k vozu, jehož pohání elektrická energie. Poznejte, jak co nejvíce vytěžit potenciál a možnosti, které vůz nabízí. Předejděte případným zjištěním, které by mohly nového uživatele elektromobilu překvapit.


zero_obrazekNABÍJENÍ BATERIÍ

Pokud vím, že potřebuji ujet méně než 70 km, tak nabíjím jen na 80 % kapacity (šetří to baterie) a nijak se neomezuji ani v topení, ani v jízdním stylu. Pokud jedu trasu do 100 km, tak pouze nabiji naplno a chovám se stejně. 

zero_obrazekTOPENÍ, KLIMATIZACE, SVĚTLA

Při teplotách kolem nuly topení ubere na dojezdu zhruba 15 - 20 % při souvislé jízdě. Pokud si uprostřed jízdy dáte několikahodinovou přestávku, kdy auto vychladne, topení si kvůli opakovanému nahřátí kabiny ukrojí nějaký kilometr navíc.

V zimním období plně vynikne výhoda, že Leaf má možnost předtemperovat se v době, když je připojen na zásuvku. Pak nejen, že sedáte do příjemně předehřátého auta, ale ani dopad nízké teploty na dojezd není tak kritický.

Klimatizace dle teploty ubere asi 5-10 % z dojezdu.

Jelikož jsou tlumená světla i zadní obrysovky LEDkové, tak se svícení na dojezdu prakticky neprojeví, resp. i při popojíždění ubere maximálně jednotky procent.

Poslouchání rádia nemá na dojez zcela žádný vliv.


zero_obrazekPLÁNOVÁNÍ CEST

Pokud vím, že potřebuji ujet méně než 70 km, baterie nabíjím jen na 80 % kapacity (šetří to baterie) a nijak se neomezuji ani v topení, ani v jízdním stylu. Pokud jedu trasu do 100 km, nabiji baterie naplno a chovám se stejně. 

V případě delší trasy, alespoň když ji jedu poprvé, nenechávám dojetí na náhodě. Využívám vestavěnou navigaci s příjmem dopravních informací (hlásí objížďky i havárie). Před vyjetím zadám cíl, navigace zkalkuluje, kolik kilometrů mi zbývá do cíle a palubní počítač ohlásí, na kolik kilometrů mi zbývá v baterii elektrická energie. V průběhu jízdy průběžně kontroluji zbývající vzdálenost a dojezd a jedu takovou rychlostí, aby mi vždy zbývala rezervní energie na dojetí alespoň 10 km navíc. Pokud je trasa dlouhá do 130 km, většinou se nemusím nijak omezovat. Výjimkou jsou případy, kdy trasu jedu poprvé a část trasy vede po dálnici, nebo do kopce. Příslušný úsek pak jedu takovou rychlostí, aby mi palubní počítač psal o zmiňovaných 10 km víc, než mi zbývá do cíle. Tato rezerva se hodí, zejména pokud je na cestě ke konci trasy táhlé stoupání.
 

zero_obrazekVYBITÍ NA CESTĚ

Než by k takové situaci došlo, zastavte u nejbližší restaurace, nebo benzínky a poproste o přístup k elektrické zásuvce.

František KUBIŠ, majitel vozu Nissan LEAF první generace, Rožnov pod Radhoštěm