Nissan - Auto IN
AUTO IN - autorizovaný prodejce vozů NISSAN
Nový NISSAN LEAF

NISSAN e-NV200 - TO NEJLEPŠÍ Z NEJLEPŠÍCH

Ilustrační obrázek

Vezměte nejlepší prvky ze dvou oceňovaných vozů, přidejte něco z know-how Nissanu a výsledkem je vůz, který skutečně mění pravidla hry. 

Nissan e-NV200 v sobě spojuje největší nákladový prostor ve své třídě s oceňovanou technologií nulových emisí, o 40 % nižší náklady na servis a až čtyřikrát nižší náklady na pohon, než mají vozy se vznětovými motory. Výsledkem je praktický a udržitelný městský rozvážkový vůz.

Přednosti Nissan e-NV200:

  • Hnací ústrojí bez vibrací, emisí a hluku
  • Praktický dojezd 170 km a maximální rychlost 120 km/h
  • Výroba v Evropě, možnost dvou provedení: užitkový vůz nebo pětimístný osobní automobile

 Revoluce společnosti Nissan v oblasti nulových emisí vstupuje uvedením vozu e-NV200, druhým stoprocentním elektromobilem této firmy, do další důležité fáze.

 Vůz e-NV200, který přichází v době, kdy kvalita ovzduší v centrech měst nabývá na stále větším významu, slibuje provoz bez emisí díky svému vyspělému, baterií poháněnému elektromotoru. Jakožto užitkový vůz je e-NV200 připraven hrát ještě větší roli při snižování emisí a zlepšování kvality ovzduší, díky svému intenzivnímu využití ve vozových parcích rozvážkových a taxi služeb v centrech měst.

 Kromě toho, že neprodukuje vůbec žádné výfukové plyny - a má proto obrovsky příznivý účinek na úrovně emisí NOx v centrech měst - nevydává elektromotor vozu e-NV200 žádný hluk a jeho plynule běžící hnací ústrojí bez řazení přispívá k menšímu stresu a většímu uvolnění, a tím i vyšší bezpečnosti řidiče.

  120447_1_5_2 Nissan e-NV200 v sobě spojuje oceňované elektrické hnací ústrojí, které převzal z vozu Nissan LEAF, oceněného titulem World Car of the Year 2011, s nejvyšším objemem nákladového prostoru ve své třídě a praktičností vozu Nissan NV200, který získal ocenění International Van of the Year 2010.

 Ale e-NV200 je mnohem více než jen pouhá přestavba stávajícího vozu s tradičním pohonem.

 Při vytváření svého prvního plně elektrického užitkového vozu Nissan výrazně přepracoval a upravil styl vozu NV200 pro jeho novou roli. A i když využívá řadu klíčových prvků z vozů LEAF a NV200, asi 30 procent komponent je jedinečných pro e-NV200. Změnil se styl vozu, podvozek byl konstrukčně upraven, interiér přepracován a přišla nová sestava baterie a výkonnější systém rekuperačního brzdění.

 Výsledkem je modelová řada s nulovými emisemi, která dokáže nejen výrazně přispět k vyšší mobilitě v budoucnu, ale také pozměnit obchodní model kterékoli firmy využívající malé dodávky, minibusy nebo vozy taxislužby. Kromě potěšení z jízdy přinese e-NV200 také cenově výhodný provoz. Stejně důležitá je i jeho udržitelnost, která se příznivě projeví v obchodních rozhodnutích kteréhokoli provozovatele.

 Po důkladném testovacím programu, který zahrnoval dodání prototypů globálně uznávaným firmám, aby poskytly zpětnou vazbu z praktického používání, je e-NV200 nyní připraven k uvedení na trh.

 Po zahájení prodeje bude e-NV200 k dispozici v provedení jako kompaktní, ale praktická dodávka nebo jako pětimístný osobní vůz ve verzi Combi či luxusnější verzi Evalia. Užitková verze vozu disponuje nákladovým objemem 4,2 m3 a uveze dvě standardní europalety. Posuvné boční dveře na obou stranách a široce otevírané zadní dveře pak zajišťují velmi snadnou nakládku i vykládku. K dispozici je rovněž varianta s jedněmi výklopnými zadními dveřmi.

116240_1_5 Provozní náklady jsou v nejpřísnějším hledáčku většiny provozovatelů vozových parků a vůz e-NV200 byl vyvinut tak, aby v tomto směru vydatně pomohl. Plánované náklady na údržbu jsou o 40 procent nižší a díky absenci motorového oleje, řemenů, převodovky nebo spojky je zde méně součástí vyžadujících kontrolu či výměnu. I náklady na pohon jsou výrazně nižší, když nafta potřebná na 100 km jízdy stojí třikrát až čtyřikrát více než elektřina.

 V následujícím roce bude na trh uvedena také speciální taxi verze e-NV200, vyrobená tak, aby splňovala specifické a nutně odlišné předpisy v různých metropolích. Prvním evropským městem, které do vozového parku své taxislužby e-NV200 zařadí, bude jeho rodné město, španělská Barcelona.

 Nissan e-NV200 se k provozu v evropských městech hodí ideálně. Jeho homologovaný dojezd NEDC činí 170 km, což je výrazně více než průměrná denní vzdálenost 100 km, kterou najede 70 % vozových parků využívajících ke své obchodní činnosti kompaktní dodávky. V Evropě 35 procent dodávek této kategorie nikdy během své životnosti nenajede více než 120 km denně.

 Všechny tyto přednosti pak doplňuje nákladový prostor o objemu 4,2 krychlových metrů, který je stejný jako u dodávky NV200. Užitečné zatížení 770 kg je dokonce větší než u jeho sourozence se vznětovým motorem.

 Při použití domácího 16ampérového jednofázového zdroje s výkonem 3,3 kW lze baterii nabít přes noc za 8 hodin, což je ideální, když se e-NV200 neprovozuje 24 hodin denně. Avšak při instalaci volitelného 32ampérového zdroje s výkonem 6,6 kW a s vhodným napájením se tato doba zkracuje na čtyři hodiny.